Hurtigruta

22-26 juni 2001 reiste vi med Hurtigruta frå Harstad til Bergen (kart). Det var ein flott opplevelse. Vi reiste opp med fly,  frå Kjevik onsdag 20. i et forferdelig regnver, og kom til Harstad i nydelig solskinn og varme. Vi var et par dagar på besøk på BSIN, befalskolen i Nord-Norge, der Atle har gått ett år. Vi var gjester på ein stilig avslutningsseremoni i Trondenes kirke. Den ligger vakker til på Trondenes med mange historiske attraksjonar, bl. a. Trondenes Historiske Senter og Adolfkanonen.Vi fekk tid til ein biltur i distriktet, og opplevde midnattsola frå ein idylliske odde nord i Kvæfjord. Takk til idrettsoffiser Bendiksen som tipsa oss om stedet!

Fredags morgen gjekk vi ombord på gamle "Lofoten" i Harstad, og i strålande ver gjekk turen via Vesterålen og gjennom det trange Raftsundet til Svolvær i Lofoten. Der gjekk vi av og var ei natt på Svolvær Sjøhuscamping. Lørdag ettermiddag leide vi ein rimelig bil frå Bremnes Bilutleie, og tok ein tur til Henningsvær. Klokka 18 var vi på Kuba, ytterste odden i Svolvær, der et stort santhansbål blei tent. Så gjekk vi ombord på "Vesterålen", og turen fortsatte. Vi fekk noen tåkebankar underveis. Tirsdag ettermiddag kom vi til Bergen i sol og sommarvarme.

fly.jpg (30675 byte) Frå flyturen nordover.
Mange fjell og mye snø.
trondenes-kirke.jpg (20374 byte) Trondenes kirke  ligger fint til.
harstad-fra-bsin.jpg (24587 byte)

Harstad sett frå vakttårnet i leiren.

adolf-kanonen.JPG (21825 byte) Adolfkanonen. Den er lik den på Møvig, men har litt større løp.
leiebil-bommen2.jpg (24811 byte) Leiebil i Harstad. Vakta måtte mange turar ut for å sleppe oss forbi bommen.
hurtigruta-inn-harstad.JPG (61779 byte)

"Lofoten" legger inn til kai i Harstad

brua-lofoten.jpg (31820 byte) Frå brua i "Lofoten". Den er av dei eldste hurtigrutene.
grytoy.jpg (37585 byte) Vi passer sør for Grytøya.
hurtigrutas-dag.JPG (62934 byte) Det var Hurtigrutas dag på Stokmarknes. Kapteinen fikk blomster.
hurtigrute-museum-stokmarknes.JPG (42482 byte) På Stokmarknes ligger gamle "Finnmarken" på land, og er bygd sammen med et museum.
jaeva.JPG (39849 byte) Jæva, ei grøn flat øy aust for Stokmarknes
raftsundet2.jpg (16784 byte) På vei sørover mot Raftsundet.
foss-trollfjord-b.jpg (42876 byte) Fossen inne i Trollfjorden. Hurtigruta snur rett framfor den. Det går lett for "Lofoten", men eg skulle tru det må vere trangt for dei nye store hurtigrutene.
raftsund-ut-b.jpg (41326 byte) På vei ut frå Trollfjorden, ut til Raftsundet igjen og så videre sørover mot Lofoten.
lofoten2.jpg (39697 byte) Vi nærmar oss Svolvær. Veret er fortsatt nydelig.
svolvaer-bryggesleng.jpg (51817 byte) Brygga i Svolvær sentrum. Svolvær Sjøhuscamping er bygningen midt i bildet med mørkt tak.
henningsvaer-fisk-og-bru.jpg (68295 byte) Vi leide bil og kjørte til fiskeværet Henningsvær, 26 km vestover.
henningsvaer-baater.jpg (63544 byte) Dei naturlige kanalane inne i Henningsvær er ei god båthavn.
fiskegjell-motlys1.jpg (79607 byte) Fiskehjell i motlys.
henningsvaer-hjell-og-fjell.jpg (49441 byte) Vi kjørte ut ytterst i været, så langt veien gikk. Her er utsikten mot nordaust.
henningsvaer-baat-i-lufta.JPG (59116 byte) På tilbakeveien prøvde eg å ta bilde av sjekta som sto høgt opp i lufta ved brua til Henningsvær, - litt av sjekta kom med på bildet -.
hurtigruta-inni-royk-b.jpg (40796 byte) Her kjem "Vesterålen" med kurs rett for bålet.
Vesteraalen.jpg (11095 byte) Så gikk vi ombord på "Vesterålen" og fortsatte turen sydover.
lofoten-farvel.jpg (22487 byte) Vi seilte forbi Henningsvær. Veret var fortsatt nydelig.
henningsvaer-farvel.jpg (21741 byte) Nærmere Stamsund blei det ein friskare bris. Men måkene følger båten lett.
lofoten-farvel-gul.jpg (15123 byte) Lofoten farvel
skip-i-natta.jpg (8388 byte) Natt-steming
fyr-bodo.jpg (10705 byte) Fyr nord for Bodø.
peter-dass2.jpg (17812 byte) Etter ei god natts søvn kom vi til Sandnessjøen. Eg gjekk ein tur i byen og traff på Petter Dass.
torghatten-fra-nord.jpg (26483 byte) Torghatten, den berømte øya med hol igjennom fjellet. Vi nærmar oss frå nord, og strevar med å skimte holet.
torghatten-syd.jpg (9556 byte) Hurtigruta gjorde ein sving sør for Torghatten, og da såg vi tydelig.
fra-trondheim.JPG (22562 byte) Innseilinga til Trondheim.
trondheim-kanal.jpg (30842 byte) Kai-området i Trondheim var trist. Men når ein kom så langt som til kanalen (bildet), var ein straks inne i midt-byen.
bud-1fisker.jpg (10640 byte) Vi passerte fiskeværet Bud.
3-baater-molde.jpg (39166 byte) I Molde møtte vi misjonsbåten Gann og nordgåande hurtigrute.
aalesund-natt2.jpg (23514 byte) Da vi kom til Ålesund, fekk vi nattemørke for første gang.
aalesund-natt1.JPG (42652 byte) Ålesund by night.
holme-med-lykt.jpg (22946 byte) Mange trange sund, og mange små holmar -
bergen-innseiling.jpg (18923 byte) Innseilinga til Bergen.
harstad-fra-kai-b.jpg (23346 byte) Harstad sett frå sydvest. Trondenes og BSIN er til høgre på bildet.
oppstilling.jpg (32956 byte)

Oppstilling før avslutning-seremomien i kirka.

fra-taarn-mot-grytoya.JPG (49686 byte)

Utsikt frå vakttårnet. Grytøya ligger rett nord (og hindrar sikt til midnattsol).

midnattsola2.jpg (24192 byte) Midnattsola sett frå ein idyllisk odde nord i Kvæfjord
fra-harstad.jpg (22321 byte) På vei ut frå Harstad med "Lofoten". BSIN kan skimtast til høgre.
sykkel-torrfisk.jpg (26730 byte) Frå inngangen i "Lofoten". Ein sykkel med tørrfisk som bagasje.
stokmarknes-baatkortesje.jpg (38108 byte) Inn til Stokmarknes fikk vi følge av mange småbåtar.
gutteband-stokmarknes.JPG (23189 byte) Et gutteband spilte ombord, og seinare også utafor museumet i Stokmarknes.
gutteband2.jpg (29210 byte) "Suger boys" var artige og gode.
trolljord-naust.jpg (41607 byte) Raftsundet. Idyll ved innløpet til Trollfjorden.
trollfjord-botn.jpg (43391 byte) Trollfjord botnen.
vegg-trollfjord-b.jpg (65873 byte) Fjellveggen ved innløpet til Trollfjorden. Den er bratt.
lofoten-lofoten.jpg (44479 byte) Med "Lofoten" i Lofoten.
svolvaer-innseiling.JPG (61767 byte) Innseilinga til Svolvær. Det står ei fiskarkone og vinkar ytterst på moloen.
svolvaer-baathavn.JPG (53237 byte) Utsikt frå sjøhuset. Anker brygge er på øya til venstre. Vi spaserte dit og hadde et godt kveldsmåltid.
henningsvaer-brua.jpg (32956 byte) Henningsvær ligger på noen små flate øyer ved foten av den 942 m høge Vågekallen.
fisk-lofotvegg-blomster1.jpg (60120 byte) Vestover fortsetter Lofotveggen mot Stamsund og Å.
lofoten-fiskehjell.jpg (61477 byte) Lofotveggen sett gjennom ein vegg av fisk.
henningsvaer-fotball-b.jpg (42561 byte) Ytterst ute i fiskeværet ligger det av alle ting ein fotballbane.
mater-maaker.jpg (54997 byte) Vi fant ein rasteplass i solvarmen, med god utsikt over sjøen.. Måkene likte også ein matbit.
svolvaer-baal.jpg (44475 byte) Tilbake i Svolvær kjørte vi ut til Kuba, ytterst på Svinøya midt i havna. Det var St. Hans.
hurtigruta-utav-royk.JPG (76832 byte) Hurtigruta hilste St. Hans-feiringa med kraftige støyt i luren.
Harald-frokost2.jpg (31106 byte) Maten ombord var god, både på "Lofoten" og "Vesterålen". Her har eg frokost på "Vesterålen".
bru-vesteraalen.jpg (38999 byte) Vi fikk komme ombord på brua i "Vesteraalen", og fekk orientering om utstyret.
midnattsol-vestfjord4.jpg (62282 byte) Midnattsola over Vestfjorden. Vi seiler sørover mot Bodø.
alstadhaug.JPG (34426 byte) Alstadhaug fekk vi sjå. Kirka er midt i bildet, men "dei sju søstrene" gjømmer seg i skodda.
framstig-bronnoysund2.jpg (45303 byte) I Brønnøysund kom det ei staselig seilskute inn. "Vesterålen" kan skimtast i bakgrunnen.
torghatt-holet-fra-nord.jpg (18105 byte) Torghatten frå nord.
Jauda, - det er et hol der, eller er det bare noe blankt -?
torghatt-hol-syd.jpg (51687 byte) Torghatten er stor, og holet er faktisk også stort. Sammenlign med det raude huset nede til venstre.
kristiansund2.JPG (29495 byte) Kristiansund er ein sjarmerande by med fin havn mellom øyane.
kristiansund.JPG (23928 byte) Kristiansund farvel.
moldestadion.JPG (30107 byte) Molde stadion fotografert gjennom salongvinduet.
molde-tre2.jpg (57755 byte) Det er vakkert i Molde, mange roser, - og blomstrande tre.
solund2.jpg (20514 byte) Tirsdag morgen passerer vi ei øy i ytre Sogn, - trur eg det var.
vesteraalen-i-bergen.jpg (21318 byte) I Bergen kjørte flybussen inn til sentrum og så over ei bru der vi fekk et siste glimt av "Vesterålen".